Styrketrening for seniorer

19.09.2016

Styrketrening er meget viktig for å opprettholde en aktiv livsstil.

Styrketrening for seniorer ved Volvat

Fra ca 50 årsalderen avtar maksimal muskelstyrke med 15% per 10 år og fra ca 70 år med 30% per 10 år.
Dagens anbefaling er at man er fysisk aktiv minst 150 minutter pr uke på moderat intensitet, eller 75 minutter på høy intensitet. Jo større dose - jo høyere gevinst!

Styrketrening er meget viktig for å opprettholde en aktiv livsstil.

Ved Volvat Medisinske Senter AS er styrketrening lagt opp som sirkeltrening der alle i gruppen får veiledet og tilpasset trening for sitt nivå.
Timen stimulerer til økt styrke, stabilitet og balanse. Det er maks 8 deltagere per gruppe og timen ledes av fysioterapeut/personlig trener.

  • Timen er til musikk og har en oppvarmingsdel, en styrkedel, lett uttøyning og avspenning.
  • Timen varer i 50 minutter.
  • Vi har lang erfaring med gruppetrening for seniorer (30 grupper i uken).
  • Våre deltakere får både treningseffekt og sosialt utbytte.

For ytterligere informasjon og påmelding vennligst kontakt: trening@volvat.no.