Fra feriemodus til halvmaraton på 3-4 uker

Fra feriemodus til halvmaraton på 3-4 uker

Det har vært ferie og i ferien har jeg ikke fått trent like optimalt som jeg hadde håpet.

Jeg gjorde et testløp- Sjusjørunden rundt, som er ca. 10,5 km og løp den 1 min raskere enn forrige gang. Jeg kunne også løpe opp en bakke, jeg i fjor måtte gå opp.

Det blir bra å komme inn i rutiner igjen, for kostholdet gjennom sommeren har heller ikke vært helt 100 %. Derfor må jeg fokusere og ta i bruk rådene jeg fikk fra Janne Antonsen, klinisk ernæringsfysiolog ved Volvat Majorstua.

Det er slutt på feriemodus og jeg er klar for å jobbe hardt de neste ukene. Det er 3 uker til løpsdagen og jeg er klar for å komme i riktig modus. Jeg tror at jeg kan klare målet mitt som er under 2 timer!!!

Jeg var innom Volvat en tur og fikk testet farta på mølla, jeg ligger høyere i intervalldragene og jeg er klar for å jobbe med konkurransefart de neste ukene.

Nå vil treningsuken min se slik ut: de neste to ukene

  • 10 og 15 km i maratontempo
  • 1 intervalltrening
  • Totalt 30 km i beina i uka

God oppkjøring frem mot BMW Oslo Maraton!

– Carl Roger

Ønsker du flere tips til hvordan du bør forberede deg til Oslo maraton, eller trening og løpsveiledning?

Bestill time hos våre dyktige fysioterapeuter og personlige trenere her.

Oslo Maraton og Volvat er gode samarbeidspartnere gjennom flere år

Se flere saker om Oslo Maraton