Om Volvat

Illustrasjonsbilde, behandling

Volvat-gruppen er et av landets ledende private helseforetak og består av følgende enheter:

Volvat setter alltid pasientens behov først

Vi har over 30 års erfaring med drift av helsetjenester og har et bredt tilbud av medisinske tjenester som strekker seg fra helsefremmende og forebyggende arbeid til behandling og rehabilitering.

Våre eiere er CAPIO-konsernet, som også driver store sykehus og medisinske sentere i Sverige, Tyskland og Frankrike

Volvat-gruppen har sykehusgodkjenning i Oslo, Fredrikstad, Bergen, Trondheim, Tromsø.

Vår kvalitetsstrategi bygger på Volvats visjon ”Alltid til hjelp” og vår overordnede strategi er forankret i moderne medisin og moderne ledelse.

Vi er kompromissløse når det gjelder pasientsikkerhet, kvalitet i leveransen og kontinuerlig forbedring av våre produkter. Derfor er alle våre kliniske avdelinger ISO-sertifisert etter kvalitetsstandarden 9001:2015 og miljøstandarden 14001:2015.

Se våre ledige stillinger her

Våre verdier

Vi sikrer god kvalitet, medfølelse og omsorg med forankring i Volvats verdigrunnlag og fire hjørnesteiner:

Moderne medisin:

  • Utvikling av nye medisinske metoder går raskt, eks operasjoner med tidligere overnatting utføres idag som dagkirurgi
  • Vi følger den medisinske utviklingen tett og lærer av hverandre
  • Vi utvikler standardiserte pasient- og behandlingsforløp samt måler og sammenligner kvalitetsparametere
  • Vi har en organisasjon med ledere som raskt innfører nye metoder i praksis

God informasjon:

  • God prisinformasjon
  • Våre ansatte har god kunnskap om Volvats tjenester

Vennlig behandling:

  • Vi skal utgangspunkt i pasientens livssituasjon og helsetilstand
  • Vi skal vise medfølelse og omsorg
  • Vi skal få pasienten til å føle seg sett og hørt
  • Vi skal ha høy respekt for «pasientens tid» med hensyn til evt. forsinkelser
  • Vi skal ha gode og effektive systemer for timebestilling og minimal ventetid

Hyggelige lokaler og riktig utstyr:

  • Moderne og funksjonelt medisinskteknisk utstyr og IT-systemer
  • Godt renhold og ryddige hyggelige lokaler

Kvalitet:

Volvats kvalitetsstrategi bygger på Volvats visjon ”Alltid til hjelp” og vår overordnede strategi med utgangspunkt i moderne medisin og moderne ledelse.

Pasientperspektivet danner grunnlaget for alt kvalitetsarbeid og bygger på våre fire hjørnestener:

  • Moderne medisin, dvs. basert på oppdatert kunnskap
  • God informasjon
  • Vennlig og respektfull pasientbehandling
  • Høy standard på omgivelser og utstyr

Vi skal:

  • Ha ledere på alle nivåer med tydelig kvalitetsansvar
  • Ha en åpenhetskultur internt og eksternt for å kunne avdekke, rette opp og forebygge
  • Ha brukervennlige og velfungerende kvalitetssystemer som inkluderer bla. styringsdokumenter og prosedyrer samt meldesystem for uønskede hendelser, klagesaker og forbedringsforslag.
  • Ha standardiserte og kvalitetssikrede pasientforløp
  • Fokusere på risikovurdering og risikohåndtering samt gjennomføre interne revisjoner
  • Etablere og implementere målbare kvalitetsparametere
  • Etablere og implementere opplæringsplan for nyansatte og plan for kompetanseutvikling
  • Gjennomføre kontinuerlige kundetilfredshetsundersøkelser
  • Oppfylle Forskrift om ledelse og kvalitetsforbedring i helse og omsorgstjenesten, samt følge andre nasjonale lover og retningslinjer
  • Dette oppnår vi ved moderne ledelse og ved å skape en lærende organisasjon. For å sikre dette i praksis er Volvatgruppen ISO sertifisert etter kvalitetsstandarden 9001:2015 og miljøstandarden 14001:2015

Ønsker du å jobbe hos oss?

Se våre ledige stillinger her